مورکس : کف پوش بتنی بادوام، مدرن، با اجرای سریع

مورکس یک نوع کفپوش سنگ بتنى شیمیائى ویا یک نوع سنگ تزئینى بتنى مدرن و مستحکم است که براى اولین مرتبه در ایران توسط کارخانه وآزمایشگاه هاى شرکت صنایع شیمیائى ( سى آى سى ) بخش شیمى ساختمان . تحقیق ، طراحى وفرموله گردیده است . مورکس همزمان با عملیات بتن ریزى معمولى کف انجام مى گیرد . مورکس درست برخلاف پوشش هاى کف پلیمرى ، اپوکسى ، رنگ هاى پوششى و دیگر انواع کفپوش هاى صنعتى که بصورت لایه پوششى بسیار نازکى برروى بتنى که از قبل آماده شده قرار مى گیرند بوده و خود عملاً بتن کف و جزو لا ینفک آن محسوب مى گردد . مورکس علاوه برایجاد کفى شیک و مدرن ، بتن ریزى را مستحکم نموده و به مرور زمان کیفیت ، براقى و زیبائى آن را افزایش مى دهد . مورکس را نیز مى توان به تنهایى ، دراندازه هاى مختلف و با هرگونه شکل دهى و در ضخامت هاى متفاوت بصورت سنگى زیبا جهت مصارف متعدد در طراحى داخلى و خارجى ساختمان و بصورت هاى : سرامیک و آجر تزئینى ، سنگ کف ، سنگ دیوار ، سنگ کابینت و سنگ روشویی و … طراحى ، تولید و اجرا نمود . در حقیقت مورکس یک تکنولوژى سنگ بتنى است که به معمارى مدرن ساختمان جانى دوباره مى بخشد .

کفپوش بتنی مورکس

موارد استفاده

١- استفاده بعنوان کفپوش برروى بتن کف ،
استفاده از ” مورکس ” بسیارآسان است ، پس از انجام بتون معمولى کف ودر مرحله پایانى ازمحصول مورکس که بصورت پودرآماده گردیده به صورت دوغابى برروى بتن خشک نشده و پس از مسطح نمودن آن بوسیله ماله معمولى و یا برقى آن را صاف و سیقل مى نمایند .
در کارخانجات ، انبارها ، صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمى و پالایشگاه ها ، جایگاه هاى سوخت ، سالن هاى ورزشى ، پارکینگ ها ، شهردارى ها ، سوپر مارکت ها، فروشگاه ها ، مرغداریها ، دامدارى ها، دانشگاه ها ، مدارس ، در طرح هاى ترافیکى ، منازل و غیره از آن استفاده مى نمایند .
٢- استفاده تزئینى در معمارى ساختمان ،
استفاده از ” مورکس ” در معمارى و تزئین داخلى و خارجى ساختمان در ابعاد و اشکال مختلف و متنوع مانند آجر ، سرامیک ، سنگ کف ، سنگ روشوئى ، سنگ کابینت ، سنگ دیوار و سنگ قرنیز قابل اجرا است .

کفپوش اجرا شده

مزایا

مورکس شیک ،مدرن ،مقاوم ، مستحکم وزیبا است .
مورکس داراى طیف وسیع در مصرف است .
مورکس کاملاً اقتصادى و مقرون به صرفه است .
مورکس بر خلاف سایر پوشش هاى کف ،دائمى ، بادوام ویکبار براى همیشه است .
مورکس مقاوم به گرما و آتش است .
مورکس با هرنوع شرایط آب و هوایى سازگار است .
مورکس نقش بسزائى در معمارى ، تزئین و زیبائى داخلى و خارجى ساختمان دارد .
مورکس تنها یک لایه پوششى نبوده بلکه بتن کف باعمق زیاداست .
مورکس انعطاف پذیر ، داراى قابلیت فرم دهى و شکل دهى در ابعاد ، اندازه و ضخامت هاى مختلف مى باشد .
مورکس با سیمان بسیار سازگار بوده و به مرور زمان و بر خلاف سنگ هاى ساختمانى خود را از سیمان جدا نمى کند .
مورکس تمیز و کاملاً بهداشتى است ونیاز به نگهدارى خاصى ندارد .
مورکس استفاده اى آسان داشته و در ابعاد و ضخامت هاى متعدد ودرهر شرایطى ، با هر ابزارى ودرهرمکانى قابل اجرا است .
مورکس محصولى کاملاً بهداشتى و سازگار با محیط زیست است .مورکس بصورت پودر و در سطل هاى پلى اتیلن ۵ و ١٠ کیلوئى بسته بندى گردیده و قابل ارائه مى باشد .

کفپوش در حال اجرا
فهرست